duminică, 12 aprilie 2009

La mulţi ani, Florine!...

Florin Andreescu acu vreo 18 ani

Florin Andreescu expune la Galeria de la Cafenea!...
L-am cunoscut în 1986, la Ploieşti, oraşul natal. Făcea fotografie şi diaporame extraordinare. Pe atunci era Minoltist convins. Era un tip jovial, prietenos, mereu în goana după nou. Imaginile lui erau eseuri cu "cârlig", numai bune de belele în Epoca de Aur. Diaporamele lui îţi zbârleau părul pe şira spinării. De subversive ce erau!... După Revoluţie o bună perioadă nu am mai ştiut nimic de el. Drumurile ni s-au despărţit. L-am re-întâlnit în librării. Cu albumele sale despre România. O românie frumoasă, din inimă. Aşa cum şi eu mă încăpăţânam să fotografiez. Destinul a făcut ca Florin să reuşească în demersul său. Astăzi Editurile Ad Stok şi Ad Libri pe care le păstoreşte au cea mai mare şi variată ofertă de publicaţii în care România este ca o imimă. Arzând!... Pentru ele Florin şi-a schimbat stilul de fotografie. De la eseistul "încifrat" a devenit un reporter al timpului său. Un ochi mereu atent la tot ce este frumos. O inimă vibrând la tradiţia romănească.
Când am demarat proiectul "Galeria de la Cafenea" l-am rugat să expună în micul spaţiu din cadrul Librăriei Avant-garde. A acceptat imediat. Mă aşteptam la nişte imagini "frumoase", cu România pe care o iubeşte atât de mult. Dar nu. Florin m-a uimit. A trimis pentru noi un altfel de reportaj. Din realitatea imediată. Dur, necosmetizat, care-ţi pătrunde în toate celulele. O Românie a anilor 1991-1992. Cutremurătoare imagini surprinse de un ochi care vede esenţa din clipa care trece. Fotografiile lui pot sta alături de cele ale marilor reporteri ai lumii. Oricând!...

Mulţumim Florine. La mulţi ani!...

Niciun comentariu: